1. Uw winst

1. Uw winst

Uw medewerkers samen slimmer laten reizen door carpoolen of vanpoolen te stimuleren? Dat levert winst op, zowel voor u als voor uw medewerkers.

2. Bepaal uw doel

2. Bepaal uw doel

Waarom gaat u als werkgever aan de slag met het stimuleren van samen reizen? Werkgevers met een heldere visie behalen vaak de beste resultaten. Een heldere visie helpt u bij het maken van de juiste en consistente keuzes tussen maatregelen, bij het creëren van draagvlak en bij uw interne communicatie. Werkgevers met een visie die ook nog eens breed verankerd is in de organisatie, scoren nog beter.

3. Carpool of vanpool: wat is voor u de beste maatregel?

slim werken slim reizen samen reizen

Of u kiest voor carpool of vanpool, hangt af van uw visie en doelstellingen, en van de beschikbaarheid van geld en menskracht. Zorg voor consistente en logische keuzes; in het ideale geval versterken maatregelen en acties elkaar.

4. Alle maatregelen bij elkaar

4. Alle maatregelen bij elkaar

Een goede reiskostenvergoeding, alternatieven voor zakelijke ritten, carpoolers en vanpoolers bij elkaar brengen, aparte parkeerplaatsen en thuiskomgarantie: hier vindt u actuele informatie over alle stappen die u moet volgen om carpool of vanpool mogelijk te maken, overzichtelijk gerangschikt.

5. Gedragsverandering

slim werken slim reizen samen reizen

Het werk- en reisgedrag van uw medewerkers veranderen, is een proces dat tijd kost. Niet zo vreemd als u zich realiseert hoe ons brein werkt. Gedrag blijkt grotendeels automatisch, irrationeel en ‘besmettelijk’ te zijn terwijl ons brein ook nog eens heel selectief waarneemt.

6. Interne communicatie is belangrijk voor het succes: tips en trucs!

6. Interne communicatie is belangrijk voor het succes: tips en trucs!

Wilt u uw medewerkers slim samen laten reizen? Schakel uw afdeling Communicatie in en stel een goed communicatieplan op. Een (korte) campagne kan een flinke impuls geven. Beperk u echter niet tot een eenmalige campagne, maar zorg ook voor een structurele aanpak.Hier vindt u veel tips en ideeën voor de interne communicatie én een uitgewerkte voorbeeldcampagne. De basis voor uw communicatieplan heeft u dus al voor u liggen.

 

7. Campagne 'Als een vorst naar je werk'

7. Campagne 'Als een vorst naar je werk'

Samen met grafisch bureau OnPole hebben we voor u de campagne ‘Als een vorst naar je werk' ontwikkeld. U kunt het materiaal kosteloos gebruiken binnen uw organisatie en het campagneconcept als basis gebruiken voor posters, website, flyers, placemats etc.

8. Wie helpt u verder

slim werken slim reizen samen reizen

Heeft u nog specifieke vragen over het stimuleren van carpoolen? Of zoekt u hierbij professionele begeleiding? Neem dan contact op met carpooladviseur: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. (030-215 5080)