1. Uw winst

Slim werken slim reizen OV

Uw medewerkers slim laten reizen door het openbaar vervoer aantrekkelijk te maken? Dat levert winst op, zowel voor u als voor uw medewerkers.

2. Bepaal uw doel

Slim werken slim reizen OV

Waarom gaat u als werkgever aan de slag met het stimuleren van openbaar vervoer? Werkgevers met een heldere visie behalen vaak de beste resultaten. Een heldere visie helpt u bij het maken van de juiste en consistente keuzes tussen maatregelen, bij het creëren van draagvlak en bij uw interne communicatie. Werkgevers met een visie die ook nog eens breed verankerd is in de organisatie, scoren nog beter.

3. Wat zijn voor u de beste maatregelen?

Slim werken slim reizen OV

Welke maatregelen u kiest, hangt af van uw visie en doelstellingen, en van de beschikbaarheid van geld en menskracht. Zorg voor consistente en logische keuzes; in het ideale geval versterken maatregelen en acties elkaar.

4. Alle maatregelen bij elkaar

Slim werken slim reizen OV

Een goede reiskostenvergoeding, aanvullend of alternatief vervoer, OV-kaart, flexibele werktijden, proefabonnementen en reisadvies: hieronder vindt u geactualiseerde informatie over alle maatregelen, overzichtelijk gerangschikt.

5. Gedragsverandering

Slim werken slim reizen OV

Het werk- en reisgedrag van uw medewerkers veranderen, is een proces dat tijd kost. Niet zo vreemd als u zich realiseert hoe ons brein werkt. Gedrag blijkt grotendeels automatisch, irrationeel en ‘besmettelijk’ te zijn terwijl ons brein ook nog eens heel selectief waarneemt.

6. Interne communicatie is belangrijk voor het succes: tips en trucs!

Slim werken slim reizen OV

Wilt u uw medewerkers slim laten werken en reizen door ze vaker met het openbaar vervoer te laten reizen? Schakel uw afdeling Communicatie in en stel een goed communicatieplan op. Een (korte) OV-campagne kan een flinke impuls geven. Beperk u echter niet tot een eenmalige campagne, maar zorg ook voor een structurele aanpak.Hier vindt u veel tips en ideeën voor de interne communicatie én een uitgewerkte voorbeeldcampagne. De basis voor uw communicatieplan heeft u dus al voor u liggen.

7. Wanneer zat jij voor het laatst in de trein?

Slim werken slim reizen OV

Samen met grafisch bureau OnPole hebben we voor u de campagne ‘Wanneer zat jij voor het laatst in de trein?' ontwikkeld. De campagne is gericht op het zichtbaar maken van de voordelen en mogelijkheden van het openbaar vervoer. U kunt het materiaal kosteloos gebruiken binnen uw organisatie en het campagneconcept als basis gebruiken voor posters, website, flyers, placemats etc.

8. Wie helpt u verder

Slim werken slim reizen OV

Heeft u nog specifieke vragen over het stimuleren van openbaar vervoer? Of zoekt u hierbij professionele begeleiding? Neem dan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met ons op.